Friday 25 October 2013

Nasihat Kubur







1. Aku adalah tempat yang paling gelap diantara yang gelap,maka terangilah aku dengan "TAHJUD"


2. Aku adalah tempat yang paling sempit, maka luaskanlah aku dengan tali "SILATURAHIM"


3. Aku adalah tempat yang paling sepi, maka perbanyakkan aku dengan membaca "AL-QURAN"


4. Aku adalah tempatnya binatang yg menjijikkan, maka racunilah aku dengan "AMAL SEDEQAH"


5. Aku menyepit mu hingga hancur, bebaskan sempitan itu dengan "BERSOLAT"


6.Aku tempat merendam mu dengan cairan yang amat sakit, bebaskan rendaman itu dengan "BERPUASA"


7. Aku adalah tempat "Mungkar & Nagkir" bertanya, bersiaplah dengan perbanyakan ucap kalimah "LAILLAHAILLAH"



Saat kamu membawa Al - Quran, syaitan biasa-biasa sahaja,


Saat kamu membukanya, syaitan mula curiga,

Saat kamu membacanya, syaitan mula gelisah,

Saat kamu memahaminya, syaitan mula kekejangan,

Saat kamu mengamalkan sehari2, syaitan mula lumpuh !!

Sentiasa membaca Al - Quran agar syaitan lumpuh dan jantungnya mati !!


Terima Kasih Sudi Komen dan Singgah blog Aina's Closet

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Beli Belah Di sini

 
♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute